close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מחירי פרקט למינציה!

מערכת שורשיב אלול, תשעו15/09/2016

סקירה על תולדות הפרקט ומגוון המחירים לרצפה כזו...

תגיות:

מחירי פרקט למינציה נעים בין 39 ₪ למ"ר ועד 390 ₪. תלוי איזה סוג של פרקט, מהי ארץ הייצור שלו, עובי הפרקט, החומר ממנו עשויים הקורות ועוד פרמטרים שמשנים את המחיר מפרקט למינציה אחד לשני.

הדירוג של הפרקטים הכי זולים מתחיל מפרקט למינציה שהוא "חיקוי" של עץ ועד לפרקט עץ תלת שכבתי, פרקט שעם ופרקט עץ גושני שהוא היקר ביותר.

פרקטים מחירים - גם בתוך פרקטים הלמינציה יש מחירים שונים והם קשורים לעובי הקורות, לתהליך הלמינציה שלהם, לעובי שלהם, לעמידות ולדרגת השחיקה שלהם. ככל שדרגת השחיקה של הפרקטים יותר גבוהה כך פרקט הלמינציה יעלה הרבה יותר.

פרקט למינציה- ההמצאה של המאה!

פרקט למינציה נולד בעצם אחרי המצאת הפרקטים. אנשים חיפשו תחליף של ציפוי לרצפה. במאה ה-16 בתיהם של העשירים היו מצופים בשיש אשר מתחתיו היו קורות עץ. שטיפת השיש לעיתים קרובות הביאה לכך שקורות העץ שמתחתיו נרקבו והוא לא החזיק מעמד.

בנוסף התחושה של השיש תמיד הייתה קרה ולכן הגיעו השטיחים שציפו את הרצפה. בעצם הרצפה הייתה סוג של חובה לצפות את הרצפה באריחים אבל לא תמיד הרצפה תרמה לעיצוב של האחוזה או קלעה לטעמם.

בשלהי המאה ה-16 הוצג בצרפת סוג חדש של ריצוף שנעשה כעבודת אומנות מחלקים קטנים של עץ קשיח שחוברו ביניהם בהתאמות הנדסיות של זוויות. הם הודבקו על רצפת הבטון ולאחר מכן שויפו כמשטח אחיד.

יצירת רצפות עץ אלה הייתה בבחינת יצירות אומנות מפוארות שכן היא דרשה חיבור של חלקי עץ לכדי תמונות שלמות של צורות גאומטריות או פרחים ולקח הרבה מאוד זמן להגיע לרצפה הזו הן מבחינת זמן והן מבחינת העבודה הרבה והגאונית שהושקעה בה.

החל מהמאה ה-17 יש מושג חדש "פרקט אומנותי"

בתמונות של פרקטים בארמונות ואחוזות של נסיכים ומלכים מהמאה ה-16 ניתן להתפעל מיצירות הפרקטים שנעשו ע"י אומני עץ. פשוט מרשים באופן שלא יתואר. היה זה צעד ראשון לקראת כניסת הפרקט כרצפה המועדפת על פני השיש והתפתחה גם טכניקה של התקנת פרקט שנקראה "אדרת דג" ושקרוייה גם "פרקט פישבון".

הפרקטים הללו הותקנו בארמונות ובבתי אצילים וכללו ביצוע של תמונות שלמות העשויות מחלקים של עץ. אין מילים לתאר איזו עבודה מפוארת זו ליצור רצפה עם עיטורי פרחים מחלקי עץ קטנים מלוטשים, פשוט פרקט אגדי.

במאה ה-17 כבר התפשט סגנון התקנת הפרקט והיו כל מיני סוגים כמו: פרקט מוזאיקה, פרקט ארמונות, מלבני ועוד.

הפרקט מאמריקה- הכי זמין והכי זול!

שפע העצים שהיה באמריקה הוביל לריצופי עץ ולשימוש בפרקטים. גם העניים היו מניחים קורות של עץ שהיו סוג של "פרקט" ובמשך שנים אחרי שהם הלכו עליהם, הם התחברו כמו יד לכפפה, בהתאמה מושלמת. עד שנות ה-30 היו לוחות העץ הכי פופולאריים באמריקה, הם קצת דעכו אחרי הופעת השטיחים אבל החל משנות ה-80 הפופולארית שלהם שוב עלתה והיום אין כמעט בית באמריקה שאין לו רצפת פרקט.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה